29.1.12

Οδηγίες προς ναυτιλομένους

Σκέφτομαι,λοιπόν,πως αν δεν ασχολιόμουν τόσα χρόνια ερασιτεχνικά με τη φωτογραφία,μάλλον δε θα είχα μάθει ποτέ τι είναι το srapbooking.Γιατί απο 'κεί ξεκίνησαν όλα.
Μετά το γάμο μου θέλησα να φτιάξω ένα album για μενα και την κολωνίτσα του σπιτιού μου.Όχι τόσο γαμήλιο,γιατί παντρεύτηκα με πολιτικό(τόσο τεμπέλα είμαι)αλλά κάτι που να δείχνει τη ζωή μας,λίγο πριν και μετά τη συμβίωση(δεν το έκανα ποτέ.Χα!).Σε πρώτη φάση σκέφτηκα να το κάνω ψηφιακό αλλά ήταν δύσκολο γιατί ήθελα να το ενημερώνω διαρκώς και με κάθε ευκαιρία(τρομάρα μου).Ψαχνοντας στο ιντερνετ έπεσα πάνω σε video σχετικά με το scrapbooking και boom.Αλλά δεν είναι αυτό το θέμα της ανάρτησης.Αλλού θέλω να καταλήξω.Απο scrapbooking πολλα δεν ξέρω,από φωτογραφία όμως ξέρω.Και αυτό που ξέρω μπορεί να είναι χρήσιμο και σε σας που τόσο αγαπάτε αυτό που κάνετε.Οπότε σήμερα θα καταγράψω μερικές βασικές προυποθέσεις για το πως φωτογραφίζουμε τα layouts.

1ο:φωτογραφίζουμε πάντα με φυσικό φως ή κοντά σε μια φωτεινή πηγή.Αυτο μάλλον το ξέρετε.Αν μέσα στο σπίτι δεν έχει φως,βγαίνουμε στη βεράντα.Κάπου θα υπάρχει το σωστό σημείο.Όσο πιο καλό είναι το φως,τόσο πιο καλή θα βγει η φωτογραφία όταν τη μεταφέρουμε στο πρόγραμμα όπου θα την επεξεργαστούμε(νομίζω απαραιτητο και λέω να κάνω άλλη ανάρτηση για επεξεργασία στο μέλλον).

2ο:ακουμπάμε το layout στο πάτωμα ή το κολλάμε στον τοίχο έτσι ώστε να μπορούμε να το φωτογραφήσουμε σωστά(το σωστά θα το εξηγήσω παρακάτω).Αποφεύγουμε να το ακουμπήσουμε οπουδήποτε μπορεί να κάνει καμπύλη το χαρτί γιατί χάνουμε πληροφορίες από την εικόνα.Κρίμα είναι!

3ο:Φωτογραφίζουμε κρατώντας τη μηχανή παράλληλα με τον τοίχο ή το πάτωμα.Δείτε το καταπληκτικό μου σκίτσο για να καταλλάβετε τι εννοώ:


                        με τον δεύτερο τρόπο αποφεύγω το παρακάτω


Βλέπετε πως στενεύει στο πάνω μέρος εκεί που είναι τα βελάκια;Τώρα θα μου πείτε "σιγά τα αυγά".Αν όμως η φωτογραφία βγει έτσι,δεν γίνεται να κόψω(crop)τετραγωνισμένα ό,τι περισσεύει γύρω γύρω γιατι θα χάσω το μισό layout κι αναγκαστικά θα την αναρτήσω όπως την τράβηξα.


4ο:και κάτι τελευταίο αλλά εξίσου σημαντικό.Αποφεύγουμε το flash.Αφήνει μια ασπρίλα πάνω στο αντικείμενο της φωτογράφησης που δε φεύγει ούτε με επεργασία στο photoshop.Φρίκη.Δείτε:



Σε κύκλους έχω σημαδέψει το κάψιμο από το flash.Αυτά τα σημεία χάθηκαν για πάντα.Αντίο χρώματα και λεπτομέρειες.
Λοιπόν,έχω μια υποψία ότι μπορεί και να σας μπέρδεψα αλλά και μια ελπίδα ότι δε σας μπέρδεψα.
Α!και κάτι τελευταίο:Τραβάμε πολλές λήψεις για να έχουμε περιθώρια επιλογής.
Αν βοήθησα,χαίρομαι.Αν υπάρχει κάτι που δεν είναι κατανοητό,ρωτάτε.
Σας φιλώ και σας χαιρετώ.
Τα λέμε.



10 comments:

  1. Έλενα χτες ανακάλυψα το blog σου!! Πολυ όμορφη δουλειά!!! Σε ευχαριστούμε για τις οδηγίες!!! Αν μπορόυσες να κανεις κ μια ανάρτηση για την επεξεργασία της φωτογραφίας θα μας βοηθουσε πολυ!! Βλέπω σε πολλα blogs φωτογραφίες συνθέσεων κ είναι τελειες!! Δε φαίνεται γύρω γύρω ούτε τοίχος, ούτε πλακάκια...φιλία!

    ReplyDelete
  2. Mαίρη,σ'ευχαριστώ πολύ.Θα την κάνω την ανάρτηση.Τουλάχιστον για τα βασικά.Το οργανώνω προς το παρόν.Χαιρομαι που βρεθήκαμε συναδέλφισσα;)

    ReplyDelete
  3. Eλενα η"καλυτερη" αναρτηση που εχω διαβασει τελευταια!!!!!!!Το μεγαλο μου προβλημα με τις φωτο....εγω αντιθετως απο σενα καταλαβα την αξια της φωτογραφιας μετα που ανακαλυψα το scrapbooking!Εννοειτε οτι οπου παω εχω μαζι την φωτογραφικη μου!!Θα σου ειμαι ευγνομων αν εκανες καποια αναρτηση σχετικα με την επεξεργασια μιας φωτο!!!Πολλα φιλια.....

    ReplyDelete
  4. Κ εγώ εχω πρόβλημα με τις φωτογραφίσεις κυρίως γιατί πρωί δεν προλαβαίνω ποτε αφου φεύγω για δουλειά. Αν περιμένω το Σ/Κ καήκαμε... μήπως γι αυτές τις περιπτώσεις εχεις κάποια λύση? Για φωτογράφιση εντός σπιτιού και με τεχνικό φως? Προς το παρόν στην κουζίνα φωτογραφίζω και προσπαθώ να το σουλουπώσω στο photoshop... Οποιαδήποτε συμβουλή σου θα μας είναι πάρα πολύ χρήσιμη (σουπερ το σκίτσο σου :) )

    ReplyDelete
  5. Πραγματικά πολύ χρήσιμη η ανάρτηση σου!!Προστέθηκε στα bookmarks!Οι φωτογραφίες σου στο Flickr αποδεικνύουν ότι στην φωτογραφία είσαι αστέρι!Ευχαριστούμε πολύ!!

    ReplyDelete
  6. Μαρία(πάνω Μαρία χωρίς Τ),κρατάω την ερώτηση στα υπ'όψην για το tutorial.Πάντως απ'ότι βλέπω στο blog σου οι φωτό είναι μια χαρά και με τεχνητό φως.

    ReplyDelete
  7. Οι πληροφορίες σου χρήσιμες γιατί από φωτογραφία δεν ξέρω τίποτα!!!περιμένω τις οδηγίες!!!!ευχαριστούμε πολύ!!!!

    ReplyDelete
  8. Το ευαίσθητο σημείο μου οι φωτογραφήσεις... Πολύ καλό το tutorial (φοβερά τα σκίτσα σου, χιχιχι), περιμένω τα επόμενα!

    ReplyDelete
  9. Τα σκίτσα σου είναι φοβερά!!!χε χε...Σημαντικές info, μπράβο Έλεν!

    ReplyDelete
  10. Πολύ χρήσιμη η ανάρτησή σου! σε ευχαριστούμε πολυ!!! και κατανοητή!!! Κάνω αρκετά λάθη όπως διαπίστωσα.
    και εγώ μέσα από την αγάπη μου για τη φωτογραφία(που δεν είναι σχέση αλλά μονόπλευρος και ανεκπλήρωτος έρωτας) άρχισα να ασχολούμαι με το scrapobooking.

    ReplyDelete

Thank you for your comment :)

friends

Search This Blog